Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens: W niedzielę debiut wodorowego Mireo w Niemczech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
12-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

Pierwsze wodorowe zespoły trakcyjne Mireo Plus H otrzymały zezwolenie na przewozy pasażerskie – informuje Siemens Mobility. Oznacza to, że będą mogły zgodnie z planem zacząć kursować liniowo w dniu zmiany rocznego rozkładu jazdy – 15 grudnia. Zezwolenie to kolejny krok w stronę bezemisyjności transportu, którą chcą osiągnąć władze landów Berlin-Brandenburgia i Bawaria.

– Zakończyliśmy rozwój naszych innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska pociągów wodorowych Mireo Plus H zgodnie z harmonogramem. Pierwszy z tych pociągów wejdzie teraz do ruchu pasażerskiego. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do wycofywania pociągów spalinowych, zmniejszając emisję CO2 i zapewniając pasażerom w Niemczech przyjazne dla klimatu i wygodne pociągi – mówi szef działu taborowego Siemens Mobility Andre Rodenbeck.

Przewoźnikiem eksploatującym nowe jednostki wodorowe będzie Niederbarnimer Eisenbahn Betriebsgesellschaft. W jego flocie znajdzie się siedem wodorowych Mireo Plus H. Będą one obsługiwały linię Heidekrautbahn (RB27 Berlin-Gesundbrunnen – Groß Schönebeck) w Berlinie-Brandenburgii. zastąpienie nimi jednostek spalinowych pozwoli zaoszczędzić 1,1 miliona litrów oleju napędowego rocznie i zmniejszyć emisję CO2 o 3000 ton. W ogniwach paliwowych będzie wykorzystywany lokalnie produkowany wodór, a jedynym emitowanym produktem ubocznym będzie para wodna. Ponadto system rekuperacji pozwoli na odzyskiwanie części energii podczas hamowania i dalszą poprawę efektywności energetycznej pojazdów.

Tymczasem w Bawarii Mireo Plus H, nazwany „Freistaat Bayern”, w najbliższy poniedziałek (16 grudnia) zastąpi pociągi spalinowe na niektórych trasach Bayerische Regiobahn (BRB). Wcześniej przez dwa i pół roku prowadzono testy jednostek. Pierwszą obsługiwaną trasą będzie East Allgäu – Lechfeld, później tabor wodorowy ma kursować również między Ammersee a Altmühltal. Władze Bawarii zamierzają całkowicie wycofać z kolejowych przewozów regionalnych pojazdy spalinowe do 2040 r.

Jak podkreśla producent, Mireo Plus H łączy innowacyjność ze zrównoważonym rozwojem. Jednostka ma zasięg operacyjny do 1200 km. Zasilany przez system trakcyjny H2 o mocy napędowej 1,7 MW pojazd odznacza się przyspieszeniem 1,1 m/s2 i osiąga maksymalną prędkość 160 km/h. – Wykorzystując najnowocześniejszą technologię, Mireo Plus H wyznacza nowe standardy w bezemisyjnym transporcie pasażerskim. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z tej otwartości na nowe i innowacyjne technologie kolejowe oraz z faktu, że ten przyjazny dla klimatu i komfortowy pociąg będzie teraz dostępny dla pasażerów w Bawarii i Berlinie-Brandenburgii – deklaruje Siemens Mobility.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemcy: Pociągi wodorowe stoją bez paliwa. Jak długo?

Tabor i technika

Niemcy: Pociągi wodorowe stoją bez paliwa. Jak długo?

Roman Czubiński 12 września 2024

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Tabor i technika

Włochy: Duże inwestycje w tabor wodorowy

Tabor i technika

Włochy: Duże inwestycje w tabor wodorowy

Roman Czubiński 16 czerwca 2024

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie z ofertą Pesy na nowe pociągi spalinowe

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie z ofertą Pesy na nowe pociągi spalinowe

Jakub Rösler 06 grudnia 2024

Ilu jest w Polsce kolejowych przewoźników pasażerskich z licencją?

Prawo i polityka

Ilu jest w Polsce kolejowych przewoźników pasażerskich z licencją?

Urząd Transportu Kolejowego 30 listopada 2024

Pozostałe z wątku:

Niemcy: Pociągi wodorowe stoją bez paliwa. Jak długo?

Tabor i technika

Niemcy: Pociągi wodorowe stoją bez paliwa. Jak długo?

Roman Czubiński 12 września 2024

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Tabor i technika

Włochy: Duże inwestycje w tabor wodorowy

Tabor i technika

Włochy: Duże inwestycje w tabor wodorowy

Roman Czubiński 16 czerwca 2024

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie z ofertą Pesy na nowe pociągi spalinowe

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie z ofertą Pesy na nowe pociągi spalinowe

Jakub Rösler 06 grudnia 2024

Ilu jest w Polsce kolejowych przewoźników pasażerskich z licencją?

Prawo i polityka

Ilu jest w Polsce kolejowych przewoźników pasażerskich z licencją?

Urząd Transportu Kolejowego 30 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5